REKLAMAČNÍ ŘÁD
společnosti Innovation Czech
Sport s.r.o., IČO: 14033291, se sídlem Náhorní 272/9, Kobylisy, 182 00 Praha 8,
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka
359231 (dále jen „Prodávající“)
1.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1.
Tento reklamační řád (dále jen „Reklamační
řád“) upravuje vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a osob, které
s Prodávajícím uzavřely kupní smlouvu (dále jen „Kupující“ a „Smlouva“)
prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího dostupného na www.mujclub.cz
(dále jen „E-shop“); uzavírání Smluv a provoz E-shopu upravují
samostatné Obchodní podmínky Prodávajícího.
1.2.
Reklamační řád je vydán dle zákona č. 89/2012
Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v účinném znění (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“). Právní poměry mezi Prodávajícím a
Kupujícím související s právy z vadného plnění výslovně neupravené
Reklamačním řádem se řídí se právním řádem České republiky.
1.3.
Reklamační řád se vztahuje jak na případy, kdy
Kupujícím je osoba, jež jedná při uzavírání Smlouvy v rámci své podnikatelské
činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (dále jen „Podnikatel“), tak i na případy, kdy
Kupujícím je fyzická osoba, jež jedná při uzavírání smlouvy mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen
„Spotřebitel“).
1.4.
Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních
podmínek Prodávajícího upravujících provoz
E-shopu a uzavírání Smluv.
2.
POSTUP UPLATNĚNÍ A VYŘÍZENÍ REKLAMACE
2.1.
Kupující uplatní reklamaci u Prodávajícího
prostřednictvím kontaktních údajů uvedených níže v tomto Reklamačním řádu,
a to bez zbytečného odkladu po zjištění vady nebo jiného problému.
2.2.
V oznámení o reklamaci je Kupující povinen
uvést své kontaktní údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace
(tj. jaká práva z vadného plnění uplatňuje). Pro tyto účely může Kupující
využít vzor reklamačního listu, který je přílohou tohoto Reklamačního řádu.
2.3.
Kupující je povinen předložit Prodávajícímu
spolu s reklamací reklamované zboží a doklad o zakoupení zboží u Prodávajícího
(typicky fakturu, daňový nebo jiný doklad o nákupu). Pokud Kupující zboží
zasílá Prodávajícímu přepravní službou, je povinen zabalit zboží tak, aby
předešel jakémukoli poškození při přepravě, a to spolu s veškerým
příslušenstvím a dokumentací, které byly součástí originálního balení zboží.
Prodávající nebude akceptovat zásilky zaslané na dobírku.
2.4.
Prodávající vydá Kupujícímu při uplatnění
reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Kupující reklamaci
uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje
a kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení
reklamace.
2.5.
V případě Kupujícího – Spotřebitele:
2.5.1.
reklamace zboží včetně odstranění vady musí být
vyřízena a Kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne
uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší
lhůtě; v případě poskytnutí digitálního obsahu, s přihlédnutím k povaze
digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je
Kupující požadoval, lze ve složitých případech dobu prodloužit, o nutnosti
prodloužit dobu na vyřízení reklamace vyrozumí Prodávající Kupujícího
v dostatečné době písemně dopředu,
2.5.2.
po marném uplynutí lhůty k vyřízení
reklamace může Kupující od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu,
2.5.3.
u oprávněné reklamace náleží Kupujícímu
náhrada účelně vynaložených nákladů na reklamaci, které mu vznikly
v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za
vady (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží).
Kupující zašle požadavek na úhradu nákladů na e-mailovou adresu uvedenou níže
v tomto Reklamačním řádu. Do e-mailu uvede číslo reklamace, číslo účtu a
přiloží doklady o vynaložení požadovaných nákladů (např. podací lístky nebo
jiné doklady). O účelnosti vynaložení nákladů Kupujícím rozhoduje Prodávající.
2.6.
V případě Kupujícího – Podnikatele:
2.6.1.
reklamace zboží včetně odstranění vady musí být
vyřízena a Kupující o tom musí být informován v přiměřené době s přihlédnutím k
povaze zboží, zpravidla však nejpozději do 40 (čtyřiceti) dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě,
2.6.2.
po marném uplynutí lhůty k vyřízení
reklamace může Kupující od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu
teprve poté, co Kupující upozorní Prodávajícího na prodlení s vyřízením
reklamace a Prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě určené mu Kupujícím,
která nesmí být delší než 10 (dnů).
2.7.
Prodávající vydá Kupujícímu po vyřízení
reklamace reklamované zboží a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace .
2.8.
Případná záruka poskytovaná Prodávajícím se
prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby,
kdy byl Kupující povinen si věc vyzvednout. V případě neoprávněné
reklamace se záruka za jakost neprodlužuje.
2.9.
Dokud Prodávající nesplní své povinnosti z
vadného plnění, nemusí Kupující – Spotřebitel platit dosud neuhrazenou kupní
cenu zboží nebo její část.
3.1.
Kde uplatnit reklamaci?
3.2.
Prodávající sám přijímá reklamace skrze tyto kontaktní
údaje: e-mail: reklamace@innovationczechsport.cz, reklamované zboží lze zasílat
na adresu sídla Prodávajícího. Prodávající však upozorňuje, že vyřizování
reklamací přijatých tímto způsobem může z kapacitních důvodů trvat déle,
než při uplatnění reklamace u příslušného Dodavatele postupem dle odst. 3.1.1
Reklamačního řádu.
3.3.
Prodávající bude Kupujícího kontaktovat
způsobem, který Kupující využil ke komunikaci s Prodávajícím, nebo na
kontaktní údaje uvedené ve Smlouvě nebo v uživatelském účtu na E-shopu
Prodávajícího.
4.
SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
4.1.
Ustanovení tohoto Reklamačního řádu nemají vliv
na práva a povinnosti Kupujícího dle Obchodních podmínek (zejm. co se týče
práva na odstoupení od Smlouvy a dalších).
4.2.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a
účinnosti dne 1.3.2023.